LimbicLimbicLimbicLimbic
  • Projectes
  • Màrqueting digital
  • Disseny web
  • Posicionament
  • Branding i Disseny
  • Formació
  • Blog
Next Previous

En màrqueting no només importa el com, sinó el perquè

Sònia Verdú 7 Octubre, 2019

Aquest no és un article sobre com fer màrqueting, almenys no en un sentit literal, sinó que he decidit exposar algunes idees sobre la importància de saber per què fem màrqueting, o per què decidim fer determinades accions i no unes altres.

De tant en tant em trobo amb empreses, especialment del sector B2B industrial, molt reticents a fer màrqueting online, i fins i tot màrqueting en general. A veure, el màrqueting ens permet vendre més, arribar a més públic i mercats…, i dubto que cap empresa discuteixi la necessitat de millorar els resultats. A més, el màrqueting digital en concret és totalment mesurable, podem saber des del primer moment què està funcionant i què no. Així doncs, què origina la reticència?

En primer lloc, el fum. És cert, al sector s’ha venut molt de fum. Hi ha empreses que han invertit quantitats astronòmiques en webs i campanyes de màrqueting per obtenir uns resultats minsos, en el millor dels casos, o que obtenen resultats que són exactament això: fum —de què et serveix tenir milers d’usuaris de tràfic mensual si cap no et compra res?

Però, si per aquest motiu deixem de fer màrqueting, estem perdent molt més encara. El millor és formar-nos uns criteris mínims per identificar el màrqueting ben fet, que al final serà el que estigui alineat amb els objectius de la nostra empresa i ens doni resultats reals, és a dir, beneficis (sí, vendes…).

1. El màrqueting implica canvi

Hem de canviar la forma en què entenem el màrqueting: ja no val fer spam (de fet, no penso que hagi valgut mai…), perseguir els clients o posar ads pertot arreu, ni fer per inèrcia les mateixes accions de tota la vida. Hem d’entendre com han canviat les persones i els mercats. Sovint la falta de resultats en màrqueting passa perquè no entenem els canvis que s’han produït al nostre voltant, o perquè nosaltres mateixos no hem estat capaços d’evolucionar i adaptar-nos-hi.

2. El màrqueting ha de ser útil

El màrqueting actual que funciona és el que ajuda els usuaris o clients a resoldre problemes. Però els seus problemes, no els que a nosaltres ens sembla que té. Els nostres usuaris han d’estar oberts allò que oferim, hem de ser conscients d’allò que esperen sentir i complir amb les expectatives que els hem creat. No em refereixo només als continguts de blog que puguem crear, sinó a com, quan, on i a qui oferim els nostres productes o serveis.

3. Internet no és més, és menys i millor

Internet i la democratització de la tecnologia (millor connectivitat i dispositius més econòmics) ens han provocat la sensació que el nostre mercat és el món. Per tant, hi volem aplicar tècniques de mass media, que arribin al màxim de gent possible. Algú trucarà. Però no. Perquè internet demana segmentar, geolocalitzar, adreçar-nos a comunitats, perfils… Ens demana ser específics amb el nostre target i dir-li allò que espera sentir, no dir-li el mateix a tothom i esperar que soni la flauta. Internet no és un mitjà de masses, per tant hem de saber a qui ens volem adreçar.

4. La confiança és la nova moneda de canvi

Per què els ads ja no funcionen com abans? Durant molt de temps fer màrqueting, especialment a internet, ha estat equivalent a fer publicitat, sobretot pel ràpid retorn de la inversió que té la publicitat de pagament. Però això ja no funciona, almenys no si l’executem de la mateixa manera. La gent està cansada de l’excés de publicitat massiva que els persegueix pertot arreu i no els diu res que els interessi. Què fem doncs? Conèixer els nostres usuaris, parlar-hi i establir-hi una relació de confiança. La distància emocional és la gran barrera a vèncer a internet.

Quan tinguem una idea de màrqueting, hauríem de plantejar-nos per què la volem fer, si té sentit, si és útil i si ens estem adreçant a les persones adequades. Ens estalviarem temps, calers i uns quants maldecaps.

Sònia Verdú

Sònia Verdú

Lingüista, responsable de màrqueting online i continguts digitals.

Més articles de Sònia Verdú

Vols comentar el post?

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cercar

Últimes entrades

  • Per a què serveix l’analítica web?
  • Puc eliminar una ressenya negativa a Google?
  • En màrqueting no només importa el com, sinó el perquè
  • Com podem millorar l’experiència dels clients a B2B
  • Com triar la millor campanya de màrqueting digital per a la teva empresa

Categories

  • Analítica web
  • Branding i disseny
  • Destacados
  • Disseny web
  • Inbound marketing
  • Màrqueting digital
  • Redacció de continguts
  • SEM
  • SEO

  • Potser també t'agrada...

    5 accions per atreure clients a empreses B2B industrials

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    5 dades del teu web que t’ajuden a entendre els teus usuaris

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    9 tipus de contingut que NO funcionaran al teu blog

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Com mesurem l’èxit del nostre blog?

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Per què escrivim malament? La maledicció del coneixement

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Com utilitzar LinkedIn en equips comercials i de vendes

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Com utilitzen el màrqueting de continguts les empreses B2B industrials?

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Com dissenyem un logotip?

    Llegir ara

Contacte

93 881 86 51

[email protected]

Carretera de Terrassa, 263 - 08205 Sabadell, Barcelona Com arribar-hi

Segueix-nos

Legal

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Projectes
  • Màrqueting digital
  • Disseny web
  • Posicionament
  • Branding i Disseny
  • Formació
  • Blog
© 2019 Limbic Team SL
  • Projectes
  • Màrqueting digital
  • Disseny web
  • Posicionament
  • Branding i Disseny
  • Formació
  • Blog
  • Castellano
Limbic
  • Castellano

  • Català

  • 93 881 86 51

  • Contacto