LimbicLimbicLimbicLimbic
  • Projectes
  • Màrqueting digital
  • Disseny web
  • Posicionament
  • Branding i Disseny
  • Formació
  • Blog
Previous

Per a què serveix l’analítica web?

Joel Camí 14 Febrer, 2020

En els darrers anys el màrqueting digital, i la tecnologia en general, no han deixat d’evolucionar. Un dels canvis més evidents és la capacitat cada cop més gran que tenen les empreses d’obtenir i emmagatzemar dades (ja siguin Big Data o no 😉).

Així, els equips de màrqueting, que abans no disposaven de gaire informació i havien de confiar en l’assaig-error, ara tenen quantitats ingents de dades sovint difícils de classificar, gestionar i interpretar correctament. A més, tot apunta que aquesta capacitat de compilar i emmagatzemar dades continuarà augmentant exponencialment en els pròxims anys.

Però això pot esdevenir un arma de doble tall: per una banda, els equips de màrqueting tenen més informació per optimitzar les campanyes de forma més ràpida i eficient, i prendre decisions estratègiques. Però per l’altra, és molt més fàcil perdre’ns entre tantes dades i no saber quina informació ens serà útil i quina hem de descartar, o fins i tot valorar la qualitat de les dades. Davant d’aquest nou escenari, l’analítica web com a tal ha quedat obsoleta, i cada cop parlem més d’analítica digital, que té en compte tot el conjunt de dades de les accions en els canals digitals, y no només els de la pàgina web.

Què és l’analítica digital?

L’analítica digital és un procés que va més enllà de l’anàlisi de la pàgina web i que abasta des de la definició d’objectius inicial, la recopilació de les dades, mesurament, anàlisi de les diferents fonts, i visualització i interpretació de les dades. Això ens ajuda a fer una radiografia del comportament dels usuaris actuals o potencials, tant en llocs web, llocs mòbils o aplicacions mòbils.

Com ajuda l’analítica digital en la teva estratègia de màrqueting?

Si duus a terme accions de màrqueting i no en mesures el rendiment, el més probable és que estiguis llençant els diners. Necessites mesurar els teus resultats. Si els analitzes, podràs saber si les accions estan funcionant o per què no funcionen, i decidir en aquest darrer cas de forma ràpida com corregir-les i obtenir resultats positius al més aviat possible. Però, per aprofitar al màxim la informació que ens aporta l’analítica digital, et recomanem que segueixis aquests cinc passos bàsics:

  • Estableix els teus objectius. No val començar la casa per la teulada, necessitem establir uns objectius clars, específics i mesurables. Per exemple, reduir la taxa de carrets de compra abandonats, que descarreguin un catàleg, que s’inscriguin a un esdeveniment… Al post Los 8 pasos de un plan de medición expliquem quins poden ser aquests objectius i com configurar-los i mesurar-los.
  • Compila i emmagatzema les dades. Per començar, hem d’identificar totes les fonts de què podem obtenir dades sobre els usuaris: Google Analytics, CRM, bases de dades, Mailchimp…, i definir on els emmagatzemarem (en un servidor local, en cloud…). Cal tenir en compte que sovint ens interessarà creuar aquestes dades. Així podem començar a preparar la infraestructura per a l’anàlisi posterior.
  • Tracta i filtra les dades. No totes les dades són necessàries ni ens seran útils per prendre decisions, i fins i tot algunes dades poden estar esbiaixades perquè no les estem compilant o filtrant bé. Hem de ser crítics a l’hora de seleccionar les dades que estiguin alineades amb els nostres objectius i realment ens aportin valor. A més, ens hem d’assegurar de la qualitat de les dades que compilem: hem exclòs les IP internes per no registrar les nostres visites com a usuaris reals?, necessitem crear una vista per a l’UserID?, volem tenir una vista filtrada únicament per als usuaris que es connectin des de mòbil?
  • Posa les dades en context. Un cop ja tenim els objectius fixats i les dades netes i filtrades, hem d’aconseguir que aquestes dades expliquin una història. Per a això, són molt útils els quadres de comandament o dashboards, que mostren els KPI que ens interessen i ens faciliten actuar en el lloc concret i de forma ràpida quan salten les alarmes. Els passos anteriors ens donaran una pista de si ho fem amb PowerBI, Tableau o Google DataStudio, per exemple.
  • Analitza i extreu conclusions. La darrera fase és la més important: treure conclusions que ens obliguin a fer alguna acció. Per a aconseguir-ho analitzarem totes les dades segmentant-les i fent comparacions amb diferents períodes per obtenir informació de valor. Si fem un informe per al departament de màrqueting haurem d’incloure sempre conclusions. Per exemple, podem arribar a conclusions com que els usuaris que visualitzen el vídeo a la pàgina X converteixen més que els que no els veuen, per tant podríem replicar l’acció en altres productes o serveis, o provar a inserir aquest vídeo a la newsletter per avaluar si té el mateix impacto que al web.

En resum, l’analítica digital ha esdevingut una eina imprescindible tant per als especialistes de màrqueting com per a la direcció de l’empresa, ja que ens ajuda a millorar els resultats i la rendibilitat de totes les nostres acciones de màrqueting.

Joel Camí

Joel Camí

Responsable d'analítica digital i SEM.

Més articles de Joel Camí

Vols comentar el post?

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cercar

Últimes entrades

  • Per a què serveix l’analítica web?
  • Puc eliminar una ressenya negativa a Google?
  • En màrqueting no només importa el com, sinó el perquè
  • Com podem millorar l’experiència dels clients a B2B
  • Com triar la millor campanya de màrqueting digital per a la teva empresa

Categories

  • Analítica web
  • Branding i disseny
  • Destacados
  • Disseny web
  • Inbound marketing
  • Màrqueting digital
  • Redacció de continguts
  • SEM
  • SEO

  • Potser també t'agrada...

    5 accions per atreure clients a empreses B2B industrials

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    5 dades del teu web que t’ajuden a entendre els teus usuaris

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    9 tipus de contingut que NO funcionaran al teu blog

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Com mesurem l’èxit del nostre blog?

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Per què escrivim malament? La maledicció del coneixement

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Com utilitzar LinkedIn en equips comercials i de vendes

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Com utilitzen el màrqueting de continguts les empreses B2B industrials?

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Com dissenyem un logotip?

    Llegir ara

Contacte

93 881 86 51

[email protected]

Carretera de Terrassa, 263 - 08205 Sabadell, Barcelona Com arribar-hi

Segueix-nos

Legal

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Projectes
  • Màrqueting digital
  • Disseny web
  • Posicionament
  • Branding i Disseny
  • Formació
  • Blog
© 2019 Limbic Team SL
  • Projectes
  • Màrqueting digital
  • Disseny web
  • Posicionament
  • Branding i Disseny
  • Formació
  • Blog
  • Castellano
Limbic
  • Castellano

  • Català

  • 93 881 86 51

  • Contacto