A tothom ens agrada fer una bona impressió, sobretot si és la primera. Quan anem a una cita, una entrevista de feina, una reunió professional o un sopar informal volem que els altres es formin una bona idea de nosaltres. Aquesta idea, el que volem transmetre, pot ser diferent per a cada persona: potser volem que pensin que som divertits, atractius, seriosos, intel·ligents…
Doncs amb el nostre logotip passa el mateix. Els clients el veuen i connecten mentalment amb la nostra empresa. Ens reconeixen i ens associen a uns determinats adjectius.
Però, com fem que l’associïn als adjectius que volem? La clau està en els criteris que apliquem a l’hora de dissenyar-lo. No és pas fàcil, cal conèixer l’empresa i entendre-la. Després és necessari un treball conjunt per donar forma a la nova imatge, i perquè l’empresa la faci seva: un logotip guanya força amb el temps, no sol ser amor a primera vista.
Un bon logotip ha de ser original, representatiu del nostre negoci, fàcil de recordar i amb un disseny simple, sense formes complexes. T’expliquem com és el procés de creació o redisseny d’un logotip amb un cas pràctic.
1. Exploració
Abans de res hem de conèixer l’empresa, entendre què fa i com és, saber què li agrada i què no a nivell d’estil, i amb què se sentirà identificada. També investiguem per veure què fa la competència i les tendències del sector.
El disseny del logotip d’Estrada
Estrada és una empresa de nova creació que ven viatges culturals i gastronòmics per a la tercera edat. Són rutes en autocar amb poques persones, una alternativa diferent de les rutes turístiques comercials.
Es volen diferenciar dels viatges barats del sector, però tampoc volen que els associïn a viatges de luxe. Els seus són viatges per a grups reduïts, de preu mig i amb un important component cultural.
Els clients ideals són persones jubilades a qui els agrada viatjar i gaudir en companyia d’amics o de la parella, però que no volen perdre el temps organitzant els viatges.
A nivell d’estil, la direcció de l’empresa volia una imatge senzilla i elegant alhora, no massa clàssica, però que encaixés bé amb l’edat del seu públic.
2. Núvol de paraules
Un cop hem entès l’empresa, posem els adjectius que han sorgit durant les reunions en un núvol de paraules i dibuixem les connexions entre ells per identificar els conceptes que inspiraran el disseny del logotip.
Per a Estrada, els conceptes amb més força van ser felicitat compartida, gaudir en companyia, itinerari de viatge i ruta circular.
Els dos primers s’associen al vessant més emocional del viatge: el fet de gaudir amb els amics o la parella, moments de felicitat, compartir… El concepte d”itinerari de viatge’ fa referència directa al sector de l’empresa, els viatges. I el tercer, la ‘ruta circular’, es relaciona amb els viatges organitzats, en què no t’has de preocupar de res. El concepte de ‘circular’ ens agrada molt per l’associació amb la perfecció, fer que tot surti rodó, una forma fluida i sense interrupcions.
3. Esborranys
En aquesta fase comencem a fer esborranys a mà del que simbolitzen aquests conceptes, allò que volem que representi el logotip.
Per a Estrada vam fer diferents esborranys en què jugàvem amb els conceptes que havíem treballat en el núvol de paraules.
4. Presentació en blanc i negre
Presentem entre tres i cinc logotips, tots en blanc i negre. És important que l’elecció del logotip en aquest punt es faci sense color, per centrar-nos en el concepte. En funció del feedback del client revisem els dissenys.
Per a Estrada es van presentar tres dissenys en blanc i negre:
El client va triar l’últim logotip, ja que la combinació de conceptes és la que reflectia millor els valors de l’empresa i el que volia transmetre.
5. Color
Un cop triat el logotip li hem d’aplicar color. Fem diferents proves per veure quins colors corresponen a les emocions i conceptes.
En aquest cas, després de jugar amb diferents colors vam optar per mantenir el logotip en blanc i negre, ja que reflectia millor l’elegància i la sobrietat que buscàvem per al públic de l’empresa.
6. Logotip final
Quan ja tenim el logotip i el color, hem de treballar en la integració. Ens apliquem a fons perquè el logotip final transmeti exactament el missatge que volem comunicar.
I ja ho tenim!
El logotip serà la imatge de l’empresa durant molts anys, allò que els clients veuen i associen de forma immediata amb nosaltres i amb els nostres valors. Però, al cap d’un temps, hem de veure si cal actualitzar-lo per adaptar-nos a les noves tendències del sector, els nous consumidors o la pròpia empresa que ha crescut i s’ha modernitzat.
Vols comentar el post?