LimbicLimbicLimbicLimbic
  • Projectes
  • Màrqueting digital
  • Disseny web
  • Posicionament
  • Branding i Disseny
  • Formació
  • Blog

Els 5 tipus d’articles que funcionen millor per a B2B (amb exemples)

Sònia Verdú 23 Abril, 2019

Hi ha molts tipus d’articles que es poden escriure per a un blog, tant en forma com en contingut. Normalment, triem en funció de la informació que tenim i del missatge que volem transmetre. Però sovint, als cursos de redacció per a blog, em repeteixen les mateixes preguntes: Quins recomano? Quins funcionen millor per a B2B?

Per això, he fet una selecció dels tipus de posts agrupats per tipologia. Cal tenir en compte que un article no sol ser només d’un tipus, sinó que pot combinar-ne de diferents. Amb els exemples ho veureu molt més clar.

1. Contingut d’utilitat

L’objectiu principal d’aquests continguts és respondre a dubtes o preguntes dels usuaris relacionats amb allò que fa la nostra empresa. Podem treure els temes de les necessitats detectades al nostre buyer persona, de la informació que ens proporcioni l’equip comercial —que són els que parlen amb el client directament—, o de comentaris al blog, fòrums, etc. En respondre a cerques dels nostres usuaris, aquest tipus de posts funcionen també molt bé per SEO.

Tipus de contingut d’utilitat més freqüents

  • Llistes i check-lists
  • «Com fer…»
  • Cas d’estudi
  • Problema-solució
  • Guies pràctiques
  • FAQ
  • Estat de la qüestió (tot el que necessites saber sobre…)

Exemples

2. Contingut inspiracional

Quan parlem de continguts «inspiracionals» en B2B, volem dir continguts que ajuden a posar cara a l’empresa, a fer-la propera i a posicionar-nos com a líders d’opinió i referents del sector.

Tipus de contingut inspiracional més freqüents en B2B

  • Història, esdeveniments o anècdotes de l’empresa
  • Behind-the-scenes (com ha fet o aconseguit l’empresa alguna fita, com prepara un determinat producte o servei…)
  • Crítica o opinió professional

Exemples

3. Contingut col·laboratiu

Es tracta de continguts en què fem intervenir o col·laborar algú extern a l’empresa, per exemple un líder d’opinió del sector, un partner, client o proveïdor, o bé fem un recull a partir de continguts d’altres experts. És a dir, donem veu a algú que no és estrictament l’empresa. Això ens permet donar més projecció als nostres continguts, i arribar a més usuaris.

Tipus de contingut col·laboratiu més freqüents

  • Entrevistes
  • Posts de clients o proveïdors
  • Recull de frases o tweets
  • El millor de…

Exemples

4. Contingut «comercial»

Posem «comercial» entre cometes perquè el blog no és un lloc per fer venda directa, ja que genera molta desconfiança, però sí per resoldre dubtes sobre els nostres productes i serveis. Aquests continguts han de ser al més objectius possible, enfocats a beneficis racionals i quantificables.

Tipus de contingut «comercial» més freqüents

  • Comparació de solucions
  • Casos d’èxit
  • Consells relacionats amb el producte
  • Novetats del sector
  • Insights: funcionament, capacitats…

Exemples

5. Contingut d’actualitat

Aquest contingut ens serveix també per posicionar-nos com a experts i referents del sector, a banda de millorar el posicionament SEO. En aquest tipus d’articles és molt important aportar alguna opinió o enfocament de valor, és a dir, no limitar-nos a repetir allò que es diu a altres llocs.

Tipus de contingut d’actualitat més freqüents

  • Tendències del sector
  • Novetats: màquines, tecnologies, materials…
  • Prediccions
  • Resolució de problemes

Exemples

A més, la majoria d’aquests continguts poden tenir diferents formats, en funció de la quantitat i profunditat de la informació, i de com prefereixi consumir-la el nostre usuari ideal o buyer persona. Per exemple, podem fer servir els formats:

  • Blog post: l’article de text «tradicional», i/o combinat amb imatges o altres formats audiovisuals.
  • Infografia: format molt gràfic, amb contingut resumit i esquemàtic.
  • Ebook o whitepaper: per a contingut més ampli i/o tècnic.
  • Entrevista: tant a personal de l’empresa, com a tercers, o feta per mitjans.
  • Vídeos: un format molt àgil i visual per a determinats continguts.
  • Podcasts: aquest format s’utilitza cada cop més, molt còmode.

Finalment, no us oblideu de definir una estratègia de continguts abans de començar a redactar, i de mesurar el vostre blog per veure què funciona i què no, i com podem millorar els nostres continguts.

Sònia Verdú

Sònia Verdú

Lingüista, responsable de màrqueting online i continguts digitals.

Més articles de Sònia Verdú

Vols comentar el post?

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cercar

Últimes entrades

  • Per a què serveix l’analítica web?
  • Puc eliminar una ressenya negativa a Google?
  • En màrqueting no només importa el com, sinó el perquè
  • Com podem millorar l’experiència dels clients a B2B
  • Com triar la millor campanya de màrqueting digital per a la teva empresa

Categories

  • Analítica web
  • Branding i disseny
  • Destacados
  • Disseny web
  • Inbound marketing
  • Màrqueting digital
  • Redacció de continguts
  • SEM
  • SEO

  • Potser també t'agrada...

    Com podem millorar l’experiència dels clients a B2B

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Com fer una estratègia de continguts per a B2B

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    Les empreses B2B haurien d’utilitzar Google Ads?

    Llegir ara
  • Potser també t'agrada...

    9 tipus de contingut que NO funcionaran al teu blog

    Llegir ara

Contacte

93 881 86 51

[email protected]

Carretera de Terrassa, 263 - 08205 Sabadell, Barcelona Com arribar-hi

Segueix-nos

Legal

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Projectes
  • Màrqueting digital
  • Disseny web
  • Posicionament
  • Branding i Disseny
  • Formació
  • Blog
© 2019 Limbic Team SL
  • Projectes
  • Màrqueting digital
  • Disseny web
  • Posicionament
  • Branding i Disseny
  • Formació
  • Blog
  • Castellano
Limbic
  • Castellano

  • Català

  • 93 881 86 51

  • Contacto